Πέμπτη, 22 Ιουνίου 2017

 

Γιατί πρέπει να πίνεις τουλάχιστον 8 ποτήρια νερό την ημέρα

Ίσως να μιλάω για την επαρκή κατανάλωση νερού σε όλες τις συνεδρίες.Ειδικά τώρα το καλοκαίρι με την εφίδρωση και τις υψηλές θερμοκρασίες θέλει ιδιαίτερη προσοχή.

Πολλοί μου λένε, δεν πίνω νερό, πίνω καφέδες, δε διψάω. Είναι απαράδεκτο.

Είμαστε 75% νερό. Αν δεν πιούμε τις επαρκείς ποσότητες, τότε:

-παθαίνουμε αφυδάτωση, η οποία εκδηλώνεται με κόπωση, ζάλη, κράμπες

-τρώμε περισσότερο γιατί νιώθουμε ότι πεινάμε συνέχεια, αλλά ουσιαστικά διψάμε. Επίσης δεν επέρχεται κορεσμός. Με 2 ποτήρια νερό πριν από κάθε γεύμα θα το καταλάβουμε

-έχουμε δυσκοιλιότητα. Ο οργανισμός αφυδατώνει τα κόπρανα, για να πάρει το νερό που χρειάζεται για τις λειτουργίες του. Aν δεν πίνουμε αρκετό νερό, ο οργανισμός απορροφά το νερό που χρειάζεται από τα κόπρανα, τα οποία αφυδατώνει, γίνονται σκληρά, ¨δίκην κατσίκας¨και οι επισκέψεις στην τουαλέτα γίνονται όλο και πιο αραιές.έτσι δημιουργείται ένα αίσθημα δυσφορίας, δεν αποβάλλονται οι τοξίνες και δεν μπορεί να αποβληθεί λίπος με τα κόπρανα. Ο οργανισμός δηλητηριάζεται και δεν μπορεί να μεταβολίσει.

-έχουμε διαταραχές ηλεκτρολυτών. Στην αφυδάτωση το σώμα εκκρίνει μια ορμόνη, η ποία κάνει τα νεφρά να κατακρατούν αλάτι (Νάτριο) και νερό, εξαντλώντας όμως έτσι το Κάλιο. Όμως το κάλιο είναι απαραίτητο για την υγεία των μυών και της καρδιάς. Οπότε και νερό πρέπει να πίνετε αρκετά και λίγο αλάτι στο φαγητό χρειάζεται

-είναι παράγοντας πρόωρης γήρανσης. Όσες κρέμες κι αν βάλετε εξωτερικά, καμία δε θα έχει αποτέλεσμα αν το δέρμα δεν είναι ενυδατωμένο “εκ των έσω”. Για να διαπιστώσετε αν πίνετε αρκετό νερό, κοιτάξτε το χρώμα των ούρων σας, το οποίο πρέπει να είναι διάφανο ή ανοιχτό κίτρινο. Η δίψα δεν είναι ασφαλής ένδειξη διότι α) οι περισσότεροι έχουν μάθει να μη διψάνε και β) όταν πια διψάσουμε αρχίζει η αφυδάτωση

Το άλλο σημείο που κάνουν λάθος οι περισσότερες γυναίκες, είναι ότι πρέπει να πίνουν νερό μόνο κατά τη διάρκεια της δίαιτας. Τραγικό λάθος!! αν θέλετε να είστε υγιείς, με λαμπερό δέρμα και αυξημένο μεταβολισμό θα πρέπει δια βίου να:

1) πίνετε τουλάχιστον 8 ποτήρια νερό την ημέρα ων 225 ml είναι η βάση. Αυξάνονται όμως οι ανάγκες σε μεγαλόσωμους, σε όσους αθλούνται ή ταξιδεύουν συχνά (λόγω του ξηρού αέρα) και το καλοκαίρι με την εφίδρωση.

Αυξήστε την κατανάλωση κατά τη διάρκεια της ημέρας και σταματήστε λίγες ώρες πριν τον ύπνο για να αποφύγετε τις νυχτερινές επισκέψεις στην τουαλέτα.

2 ) να μην προσμετράτε τον καφέ, το τσάι ή τα αναψυκτικά, διότι είναι διουρητικά και επιτείνουν την αφυδάτωση και 3)να προτιμάτε νερό φίλτρου ή πηγής που είναι πλούσιο σε μέταλλα.

Όλα τα προγράμματα αντιγήρανσης έχουν σα βάση την κατανάλωση άφθονου νερού.

Μέχρι τώρα ξέραμε ότι ''μας ενυδατώνει'' και ότι μας κρατάει ζωντανούς.

Υπάρχουν όμως 5 ακόμη βασικοί λόγοι
Από εκεί προέρχεται ο ιδρώτας. Και ο ιδρώτας είναι η φυσιολογικότερη μέθοδος αποτοξίνωσης. Όταν ιδρώνουμε οτιδήποτε βρώμικο και λιπαρό αποβάλλεται από τους πόρους του δέρματος. Φυσικά κάντε μπάνιο εάν ιδρώσετε για να εμποδίσετε αυτούς τους ρύπους να ξαναπορροφηθούν.

Αναλόγως την ώρα της ημέρας έχει τα ακόλουθα οφέλη :

- μόλις ξυπνήσετε , ενεργοποιεί το έντερο

- 30 λεπτά πριν το γεύμα βοηθά στην πέψη

- κατά τη διάρκεια και μετά την άσκηση, ενυδατώνει

- πριν το μπάνιο, βοηθάει στην μείωση της αρτηριακής πίεσης

- πριν τον ύπνο, μπορείτε να αποφύγετε το εγκεφαλικό ή το έμφραγμα

- Σας βοηθάει στην αναπνοή. Ξέρετε ότι την ημέρα εκπνέουμε 250 ml νερό; Άρα 1 φλιτζάνι την ημέρα εφυγραίνει την μύτη σας.

Κάνει τον εγκέφαλο σας μεγάλο και υγιές. Αν δεν υπήρχε το νερό θα ήταν το 25% του μεγέθους του. Δηλαδή μέγεθος καρυδιού αντί για ένα μικρό πεπόνι που φυσιολογικά πρέπει να είναι..

Το νερό λιπαίνει τη σπονδυλική στήλη και τις αρθρώσεις. Εάν είστε >40 ήδη το νιώθετε. Εάν είστε <40 ακόμη δεν το έχετε αντιληφθεί αλλά θα δείτε τα οφέλη μεγαλώνοντας!Το νερό σας προστατεύει από οποιοδήποτε shock σε ατύχημα, από αρθρίτιδα και αυχενικό.

Πιστεύω ότι αυτοί είναι αρκετοί λόγοι για να αρχίσετε να πίνετε νερό.

ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΣΑΣ!

Πηγή: womantoc.gr

Αρθρα Εβδομάδας