Τετάρτη, 18 Οκτωβρίου 2017

 

Υπερκινητικό παιδί: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς

Μερικά παιδιά, ειδικά στην ηλικία των δύο ετών, μοιάζουν να είναι υπερκινητικά , σύμφωνα με τα κριτήρια ενός ενήλικου.
Όμως είναι απόλυτα φυσιολογικό για ένα παιδί της ηλικίας αυτής να προτιμάει να τρέχει, να χοροπηδάει και να σκαρφαλώνει, από το να περπατάει ή να κάθεται φρόνιμο. Μπορεί επίσης να μιλάει τόσο γρήγορα που να σας είναι δύσκολο να καταλάβετε τι λέει και ίσως ανησυχείτε για την υπερβολικά εφήμερη συγκέντρωση της προσοχής του.

Δείξτε όμως υπομονή, συνιστά η Αμερικανική Παιδιατρική Ακαδημία. Η υπερβολική αυτή ενεργητικότητα υποχωρεί συνήθως λίγο προτού το παιδί πάει στο σχολείο.
Είναι φρονιμότερο να προσπαθήσουν οι γονείς να προσαρμοστούν σε αυτά τα υψηλά επίπεδα ενεργητικότητας παρά να πιέσουν το παιδί να επιβραδύνει τους ρυθμούς του.

Αν το παιδί σας κινείται διαρκώς, προσαρμόστε τις προσδοκίες σας αντιστοίχως. Μην περιμένετε να μείνει καθισμένο σε όλη τη διάρκεια μιας εκδήλωσης ή ενός γεύματος σε ένα εστιατόριο. Αν το πάρετε μαζί σας για ψώνια, να είστε έτοιμοι να ακολουθήσετε τους δικούς του ρυθμούς , όχι τους δικούς σας. Γενικώς θα πρέπει να αποφεύγετε να το βάζετε σε καταστάσεις με πολλούς περιορισμούς, όπου γνωρίζετε ότι θα δημιουργηθεί εκνευρισμός και από τις δύο πλευρές, δώστε του πολλές ευκαιρίες να εκτονώσει την περίσσεια της ενεργητικότητάς του μέσα από παιχνίδι που περιλαμβάνει τρέξιμο, άλματα, σκαρφάλωμα και μπάλα ή ποδόσφαιρο.

Ένα πολύ δραστήριο παιδί εύκολα μπορεί, χωρίς σωστή καθοδήγηση να στρέψει την ενεργητικότητά του προς βίαιη ή καταστροφική συμπεριφορά.
Για να αποφύγετε κάτι τέτοιο θα πρέπει να θέσετε ορισμένους σαφείς και λογικούς κανόνες, τους οποίους θα εφαρμόζετε με συνέπεια. Μπορείτε ακόμα να ενθαρρύνετε μια πιο ήπια συμπεριφορά παινεύοντάς του κάθε φορά που παίζει ήσυχα ή που χαζεύει συνεχώς ένα βιβλίο για περισσότερο από λίγα λεπτά.

Επίσης, η κατάσταση θα διευκολυνθεί αν τηρείτε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη συνέπεια τις ώρες του ύπνου, των γευμάτων, του μπάνιου και της ξεκούρασης του, έτσι ώστε να έχει την αίσθηση ότι το καθημερινό του πρόγραμμα έχει κάποια συγκρότηση.

Πηγή: http://www.mothersblog.gr

Τα πέντε «κλειδιά» που θα σας βοηθήσουν να μην χάνετε την ψυχραιμία με τα παιδιά

Αν και θέλεις να παραμένεις ήρεμη και να μην χάνεις την ψυχραιμία σου με τα παιδιά, δεν τα καταφέρνεις πάντα.
Η διαχείριση μιας κατάστασης, δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση και η ψυχραιμία χάνεται. Και, όπως, τονίζουν οι ειδικοί, για να καταφέρεις να μην χάνεις τον έλεγχο, πρέπει να δείχνεις μία συνέπεια. Ωστόσο, υπάρχουν κάποια «κλειδιά», που μπορούν να σε βοηθήσουν να παραμείνεις ψύχραιμη.

1. Αξιολόγησε τις προσδοκίες σου κι επικεντρώσου σε πράγματα, που έχουν αξία. Που σημαίνει ότι δεν αξίζει να μπαίνεις σε μία καθημερινή διαμάχη και κόντρα με το παιδί, για πράγματα που ναι μεν έχουν τη σημασία τους, αλλά δεν αξίζει να τα υπερεκτιμάμε. Όπως για παράδειγμα, αν δε φτιάξει το κρεβάτι του μία μέρα, δεν χάλασε και ο κόσμος για να έρθετε σε σύγκρουση μαζί του.

2. Το παιδί έχει ανακαλύψει τα κουμπιά σου και ξέρει πώς να σε χειρίζεται. Τα παιδιά είναι πολύ έξυπνα και ανάμεσα σε πράγματα που ανακαλύπτουν, είναι και τα κουμπιά των γονιών του. Ξέρει τι είναι αυτό που σε ενοχλεί και πολλές φορές, επιδιώκει να σε εξωθήσει σε μία έκρηξη. Γι’ αυτό, λοιπόν, δεν θα πρέπει να «πέφτεις» σε μία ενδεχόμενη παγίδα. Διατήρησε την ψυχραιμία σου και μην αφήνεις να φαίνεται η αδυναμία σου, να χάνεις δηλαδή τον έλεγχο, μπροστά στο παιδί.

3. Τρώτε υγιεινά. Ευθυγραμμίστε τις ορμόνες σας. Μπορεί να ακούγεται παράξενο, αλλά πολλές φορές, τα ξεσπάσματά μας και η έλλειψη ψυχραιμίας, οφείλονται στην κακή διατροφή. Όταν δεν τρώμε σωστά, επηρεάζονται οι ορμόνες μας. Η σωστή διατροφή, αλλά και η γυμναστική ευθυγραμμίζουν τις ορμόνες, που σημαίνει ότι είμαστε πιο ήρεμες, με λιγότερες ψυχολογικές μεταπτώσεις.

4. Βγείτε έξω. Μία βόλτα, λίγος καθαρός αέρας, η αλλαγή παραστάσεων, θα σας βοηθήσουν να χαλαρώσετε και να διώξουν μακριά την ένταση της ημέρας. Ακόμη και ο χρόνος είναι περιορισμένος και δε μπορείτε να βγείτε μία βόλτα, ακόμη και το να βγεις στο μπαλκόνι να πάρεις λίγο αέρα, βοηθάει στην αποσυμπίεση. Βγες, λοιπόν, στο μπαλκόνι και πάρε βαθιά ανάσα.

5. Επαναπροσδιόρισε τις ανάγκες. Κάνε μία σύσκεψη με τον εαυτό σου και κατέληξε, ποιες είναι οι πραγματικές σου ανάγκες, ποια είναι τα θέλω σου, οι προσδοκίες και οι δυνατότητές σου. Με αυτόν τον τρόπο, θα καταφέρεις να μειώσεις το άγχος σου και τις συνέπειες που προκαλεί αυτό, όπως τα συχνά ξεσπάσματα στο παιδί.

Πηγή¨http://www.mothersblog.gr/

Δεκαπέντε απίστευτοι λόγοι που ένα παιδί δεν τρώει το φαγητό

Το φαγητό δεν είναι εύκολη υπόθεση για όλους τους γονείς, δυστυχώς.

Υπάρχουν τα παιδιά εκείνα που με ευχαρίστηση και χωρίς δυσαρέσκεια, τρώνε ο, τι έχει μαγειρέψει η μαμά. Και υπάρχουν και τα παιδιά εκείνα, που είναι επιλεκτικά, δεν τους αρέσει σχεδόν τίποτε από όσα μαγειρεύει η μαμά (εκτός και αν είναι μακαρόνια ή πατάτες τηγανιτές) και εφευρίσκουν μάλιστα, απίστους λόγους και δικαιολογίες για να μη φάνε.

Εμείς από προσωπική εμπειρία και εμπειρίες άλλων μαμάδων, συγκεντρώσαμε τις πιο απίστευτες ατάκες/ λόγους που εφευρίσκουν για να μη φάνε το φαγητό.

Ιδού, λοιπόν:

  1. Δεν το τρώω, γιατί υπάρχουν πράσινα πράγματα μέσα σε αυτό (το μπρόκολο εννοεί)
    2. Δεν τρώω τα μπιφτέκια γιατί είναι στρογγυλά κι εγώ ζήτησα τετράγωνα!
    3. Δεν μου αρέσει σήμερα το αγαπημένο μου φαγητό (Η αγάπη άργησε μια μέρα)
    4. Δε μπορώ να το φάω, γιατί η σάλτσα είναι πολύ κόκκινη
    5. Δε μπορώ να φάω, γιατί είμαι πολύ κουρασμένος και δε μπορώ να σηκώσω το κουτάλι
    6. Δεν τρώω γιατί μου έβαλες πολύ
    7. Δεν το τρώω, γιατί μου μυρίζει άσχημα
    8. Δεν τρώω τα κορν φλέικς γιατί δεν κάνουν «κρατς κρουτς»
    9. Δεν το τρώω γιατί καίει
    10. Δεν το τρώω γιατί είναι κρύο
    11. Δεν πειράζει αν δεν φάω φακές. Έχω δύναμη, δε θέλω άλλη
    12. Δεν θέλω να φάω. Έφαγα το πρωί
    13. Δε θέλω να φάω ψάρι, γιατί το λυπάμαι το καημένο
    14. Δε μαγειρεύεις ωραία (το ακούσαμε και αυτό)
    15. Γιατί πρέπει να τρώμε κάθε μέρα;

    Πηγή: http://www.mothersblog.gr

Πώς ηρεμείς ένα θυμωμένο παιδί; Οι οχτώ φράσεις που θα σε βοηθήσουν

Το σκηνικό είναι γνωστό σε όλους μας. Και το ερώτημα συνήθως είναι πώς μπορούμε να το ηρεμήσουμε. Το σίγουρο είναι ότι οι δικές μας φωνές έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα καθώς το εξαγριώνουν περισσότερο.
Επομένως τι κάνουμε; Αρκεί από την πλευρά μας να του πούμε « ηρέμησε, όλα θα πάνε καλά», τη στιγμή που είναι πεπεισμένο ότι όλος ο κόσμος στρέφεται εναντίον του και ότι σίγουρα ΔΕΝ θα είναι εντάξει; Αν αναρωτιέστε τι μπορείτε να πείτε σε ένα θυμωμένο παιδί για να ηρεμήσει, δοκιμάστε μια από τις παρακάτω φράσεις:

1.«Σ'αγαπώ»

Είναι εξαιρετικά σημαντικό να υπενθυμίζετε στο θυμωμένο παιδί σας ότι το αγαπάτε ακόμα. Ό,τι κι αν πει, σίγουρα θα συνεχίσετε να το αγαπάτε. Το επαναλαμβάνουμε με ήρεμο τρόπο κι όσο συχνά χρειάζεται ώστε να το ακούσει το παιδί.

2. «Βλέπω ότι είστε αναστατωμένος»

Αφήνοντας το παιδί να γνωρίζει ότι μπορείτε να κατανοήσετε το θυμό του, το βοηθάτε να αποδεχτεί με περισσότερη ευκολία αυτό που συμβαίνει στο σώμα του όταν θυμώνει.

3. «Είναι εντάξει να είσαι θυμωμένος»

Αποδεχτείτε τα συναισθήματά του. Ακόμα και αν δεν τα κατανοείται τη δεδομένη στιγμή. Πρέπει να δει το γονιό του να επικυρώνει τα συναισθήματά του.

4. «Θέλεις τη βοήθειά μου;»

Μπορεί να έχετε διαβάσει ότι ο καλύτερος τρόπος αντίδρασης σε ένα θυμωμένο παιδί είναι να του δώσετε μια αγκαλιά. Εντούτοις, μερικά παιδιά δεν τη θέλουν τη δεδομένη στιγμή. Η δυνατότητα της επιλογής τους δίνει τον έλεγχο και τους επιτρέπει να αποδεχτούν ή να αρνηθούν τη βοήθειά σας.

5. « Αναρωτιέμαι αν ...»

Τα παιδιά δεν έχουν πάντα τη δυνατότητα να γνωρίζουν γιατί είναι αναστατωμένα και ποια είναι η αιτία των απογοητεύσεων τους . Επιχειρείστε να προτείνετε μια ιδέα "Αναρωτιέμαι αν πρέπει να φάμε κάτι. Αναρωτιέμαι αν χρειάζεσαι μια αγκαλιά. "

7. «Μπορούμε να ξεκινήσουμε από την αρχή;»

Μερικές φορές, όλοι χρειαζόμαστε μια επανεκκίνηση. Σαν να ξεκινάς από την αρχή, αφήνοντας πίσω τις κακές στιγμές.

8. «Είμαι βέβαιη ότι μπορούμε να βρούμε μια λύση αργότερα ...»

Όταν το παιδί είναι θυμωμένο ό,τι και να πείτε δεν θα βοηθήσει. Η κατάλληλη στιγμή είναι όταν πια θα ηρεμήσει και θα είναι σε θέση να σας ακούσει.

Είναι δύσκολο να παραμείνετε ήρεμοι μπροστά σε ένα θυμωμένο παιδί. Απαιτεί πολλά αποθέματα υπομονής που συχνά δεν υπάρχουν. Χρειάζεται όμως εξάσκηση. Κάθε φορά που πιάνεται τον εαυτό σας να αγγίζει τα όρια, να θέλει να ξεφωνίσει, απομακρυνθείτε. Αφήστε το παιδί σας να φωνάζει, αλλά να μην είστε εκεί. Αν πάλι πιστεύετε ότι είστε σε θέση να το χειριστείτε χωρίς φωνές, δεν έχετε παρά να δοκιμάσετε μία ή περισσότερες από τις παραπάνω φράσεις.

Πηγή:http://lemonlimeadventures.com

Τρίτο τρίμηνο εγκυμοσύνης: Όλες οι αλλαγές που γίνονται σε εσάς και το μωρό σας

Μπορεί να ανησυχείτε λίγο για τη γέννα και πώς θα τα βγάλετε πέρα, αν και ενδέχεται να έχετε κουραστεί και να θέλετε να περάσει γρήγορα ο χρόνος.Το διάστημα αυτό μπορεί να παρουσιάσετε νέα συμπτώματα, καθώς το μωρό σας έχει μεγαλώσει και πιέζει όλα τα συστήματα του σώματός σας.
Η ανάπτυξη του μωρού έχει σε μεγάλο βαθμό ολοκληρωθεί, αν και τα όργανα και οι αισθήσεις του χρειάζονται ρύθμιση. Παίρνει βάρος για να είναι έτοιμο για τη ζωή έξω από τη μήτρα, εξασκεί την αναπνοή και τους μυς του και ακούει προσεκτικά τους ήχους που έρχονται από τον έξω κόσμο. Αυτή η περίοδος είναι εξαιρετική για να δεθείτε με το μωρό σας, μιλώντας και τραγουδώντας του και χαϊδεύοντας την κοιλιά σας. Θα παρατηρήσετε ότι θα ανταποκρίνεται σε οικείες δραστηριότητες και ήχους.

Οι περισσότερες γυναίκες νιώθουν κούραση το τελευταίο τρίμηνο γι΄αυτό προσπαθείτε να κοιμάστε μέσα στη μέρα. Είναι φυσιολογικό να παίρνετε ακόμα βάρος αλλά με βραδύτερο ρυθμό. Μπορεί να λαχανιάζετε καθώς η μήτρα σπρώχνει το διάφραγμά σας.

Ωρα για χαλάρωση

Μέρος τη προετοιμασίας για τον τοκετό περιλαμβάνει ανάπαυση για τη μεγάλη μέρα και τις εβδομάδες που θα ακολουθήσουν. Μη διστάσετε να επιβραδύνετε.

Αύξηση βάρους

Κι εκεί που δεν πιστεύατε ότι η κοιλιά σας μπορούσε να μεγαλώσει κι άλλο, το μωρό σας έχει άλλη μια έξαρση ανάπτυξης.

Οργανωθείτε
Οσο προχωρεί το τρίτο τρίμηνο , θα πρέπει να τα έχετε όλα έτοιμα για τον τοκετό και τη ζωή με το μωρό σας.

Πηγή:http://www.mothersblog.gr/

 

Αρθρα Εβδομάδας