Δευτέρα, 22 Οκτωβρίου 2018

 

Συμβουλές για κουρασμένες μαμάδες…

 

tieredmom

 

Μήπως από όταν έγινες μαμά νιώθεις πως δεν έχεις τη δύναμη ούτε να σηκωθείς από τον καναπέ για να πας στην κουζίνα χωρίς κάποιος να σε τραβήξει; (ιδανικά μάλιστα θα ήθελες να σε πήγαιναν και εσένα παντού κρατώντας σε αγκαλιά!). Πριν βιαστείς να ρίξεις την ευθύνη μόνο στις αναγκαστικές «αϋπνίες» που πάνε πακέτο με το μωράκι που κρατάς στην αγκαλιά σου εξέτασε και άλλους πιθανούς ύποπτους που σου κλέβουν την ενέργεια.

Οι αλλαγές της μαμάς
Το σώμα μιας γυναίκας υφίσταται τεράστιες ορμονικές και σωματικές αλλαγές τόσο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης όσο και μετά τον τοκετό. Ο οργανισμός φτάνει στα «όρια» καθώς θα πρέπει να αντέξει τόσο τους 9 μήνες που κυοφορεί το μωρό όσο και τις αυξημένες ανάγκες σε ενέργεια για να τα βγάλει πέρα μετά. Γι’ αυτό…

1. Πρόσεξε τη διατροφή σου
Οι διατροφικές σου ανάγκες είναι αυξημένες την περίοδο της λοχείας αλλά και τους πρώτους μήνες μετά τον τοκετό. Αν θηλάζεις η αύξηση της ενεργειακής πρόσληψης τροφής θα πρέπει να είναι περίπου 500 Kcal την ημέρα. Φρόντισε να προσλαμβάνεις όλες τις απαραίτητες πρωτεΐνες από γαλακτοκομικά, αυγά, μοσχάρι, ψάρι και πουλερικά, να καταναλώνεις συχνά φρέσκα φρούτα, λαχανικά, όσπρια και δημητριακά ολικής άλεσης και γενικά να τρέφεσαι από όλες τις ομάδες τροφίμων για να εξασφαλίσεις όλες τις θρεπτικές ουσίες. Φροντίστε ακόμα να πίνετε πολλά υγρά και να μην καταναλώνετε πολύ καφεΐνη και αλκοόλ (όχι πάνω από 2-3 ποτήρια κρασί την εβδομάδα). Καλό θα είναι επίσης να περιορίσετε κάποιες τροφές που μέσω του γάλακτος, μπορεί να προκαλέσουν κολικούς στο μωρό όπως: μπρόκολο, λάχανο, κρεμμύδια, λαχανάκια Βρυξελών, κουνουπίδι, σκόρδο, καρυκεύματα, βαριές σάλτσες, φαγητά με έντονες οσμές, τηγανητά, όσπρια.

2. Πάρε έναν υπνάκο
Τώρα που σηκώνεσαι την ώρα που συνήθιζες να γυρίζεις σπίτι μετά από τη νυχτερινή σου διασκέδαση μπορείς να αποκαλέσεις τον εαυτό σου και επισήμως μαμά! Και επειδή ναι είναι όντως εξοντωτικό αυτό το τόσο πρωινό ξύπνημα καθώς και ο διακεκομμένος και λιγοστός βραδινός ύπνος, φρόντισε όποτε μπορείς να κοιμάσαι μέσα στην μέρα χωρίς ενοχές που αφήνεις άπλυτα τα μπιμπερό στον νεροχύτη. Εκμεταλλεύσου το 3ώρο (στην καλύτερη των περιπτώσεων) που κοιμάται το μωρό σου και χάρισε στον εαυτό σου μια σίεστα που θα σε γεμίσει με την απαραίτητη ενέργεια για να ανταπεξέλθεις στις υποχρεώσεις της υπόλοιπης μέρας και… νύχτας.

3. Κάνε ένα δώρο στον εαυτό σου
Οι φίλες σου κάνουν παράπονα ότι από τότε που έγινες μαμά χάθηκες και ο άντρας σου σε παρακαλάει να βγείτε έστω και για ένα σινεμά. Σίγουρα μπορεί να μην έχεις διάθεση ή αντοχές για τρελά ξενύχτια αλλά ένα ποτό όπως παλιά με τις φίλες σου ή μια ρομαντική έξοδος για δύο με τον άντρα σου σίγουρα θα γεμίσει τις μπαταρίες σου και θα αδειάσει λίγο το μυαλό σου. Εμπιστεύσου λοιπόν το μονάκριβο αγγελούδι σου για λίγες ώρες στη μαμά ή την πεθερά σου (μην ανησυχείς θα τα καταφέρουν – έχουν και αυτές μεγαλώσει παιδιά!) και βγες λίγο έξω. Αν πάλι δεν νιώθεις ακόμα την ανάγκη ή έτοιμη να βγεις βράδυ πήγαινε τουλάχιστον ένα κομμωτήριο, κάνε ένα μανικιούρ - πεντικιούρ, ένα μασάζ ή οτιδήποτε θεωρείς ότι θα σε ξεκουράσει και θα σε κάνει να νιώσεις καλύτερα.

4. Συζήτησε με τον εαυτό σου…
Μήπως φταις και εσύ; Το λεγόμενο multitasking είναι χαρακτηριστικό των γυναικών και δη των νέων μαμάδων που νιώθουν πως αν δεν τα κάνουν όλα μόνες τους τίποτα δεν θα γίνει σωστά. Μήπως όμως αυτή σου η τελειομανία και το άγχος σε φορτώνει με περισσότερα από όσα τελικά μπορείς ναν αντέξεις. Κάνε το τεστ που ακολουθεί και δες πόσο συγκεντρωτική μαμά (θες να) είσαι τελικά…


Πηγή:  happymom.gr

Αρθρα Εβδομάδας