Πέμπτη, 16 Αυγούστου 2018

5 tips για μία πιο παραγωγική ημέρα στο γραφείο!

Δε θέλει κόπο, θέλει τρόπο!

Συχνά ταυτίζουμε τις λέξεις «παραγωγικότητα» και «σκληρή δουλειά» με αποτέλεσμα τα περισσότερα βράδια να μας βρίσκουν πίσω από την οθόνη του υπολογιστή παρέα με δύο κούπες καφέ. Η αλήθεια είναι όμως, πως η παραγωγικότητα δεν συνδέεται με τις αμέτρητες ώρες δουλειάς αλλά με τη σωστή διαχείριση του χρόνου και της ενέργειάς σου. Έχει να κάνει με το να δουλεύεις μεθοδικά, όχι ατελείωτα.

Ακούγεται απλό αλλά η υγιής ισορροπία μεταξύ προσωπικής ζωής (ικανοποιητικό ωράριο ύπνου, άσκηση, ψυχαγωγία) και δουλειάς (τακτικά διαλείμματα, εστίαση και ολοκλήρωση ενός εγχειρήματος κάθε φορά) βοηθά να διατηρείς τη διάθεση για δημιουργία, το εργασιακό ήθος και την αγάπη για τη δουλειά σου.

Στα επόμενα «κλικ» θα ανακαλύψεις μερικούς απλούς αλλά αποτελεσματικούς τρόπους που θα σε βοηθήσουν να εκμεταλλεύεσαι στο έπακρο τις ημέρες στη δουλειά αλλά να φεύγεις και στην ώρα σου.

1. Ιεράρχησε τις υποχρεώσεις
Ξεκίνα την ημέρα σου ιεραρχώντας τα σημαντικά πράγματα που έχεις να κάνεις σήμερα. Οι πιο αποτελεσματικές “to-do” λίστες έχουν λίγους στόχους που είναι εφικτό να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος της ημέρας. Mία λύση που θα σε βοηθήσει να οργανωθείς ακόμα περισσότερο εις βάθος χρόνου για να μην σε κυριεύει το άγχος των επερχόμενων υποχρεώσεων είναι κάθε κυριακή να καταγράφεις της «μεγάλες πέτρες της εβδομάδας». Ένα εβδομαδιαίο πλάνο υποχρεώσεων θα σε βοηθήσει να διαχειριστείς σωστά το χρόνο και συγχρόνως να χωρέσεις όλα αυτά τα πράγματα που ανυπομονείς να κάνεις αλλά ποτέ δεν προλαβαίνεις.

2. Θέσε Deadlines
Και μην παραλείπεις να ελέγχεις τακτικά την πρόοδό σου. Μελέτες έχουν δείξει πως όταν έχουμε αόριστα deadlines, είτε “σέρνουμε” και διαθέτουμε πολλές ώρες για ένα project που θα μπορούσε να ολοκληρωθεί σε σύντομο χρόνο είτε το ολοκληρώνουμε πρόχειρα τη τελευταία στιγμή. Ένα ρεαλιστικό deadline θα σε «αναγκάσει» να μείνεις συγκεντρωμένη στο στόχο και στην ολοκλήρωσή του μέσα στο καθορισμένο χρονικό πλαίσιο.

3. Κράτησε υψηλά τα επίπεδα της ενέργειας
Εκτός από το χρόνο, η ενέργεια είναι ο άλλος σημαντικός παράγοντας που σχετίζεται άμεσα με τη παραγωγικότητα. Βάλε μικρούς στόχους ( τι θες να πετύχεις στην επόμενη ώρα? ) και μην παρασύρεσαι από τα νέα post στο Facebook και το Instagram καθώς δουλεύεις. Φρόντισε να είσαι απόλυτα συγκεντρωμένη σε αυτό που κάνεις για να μπορέσεις μετά να απολαύσεις ένα πραγματικό διάλειμμα που θα σε ξεκουράσει και θα σε γεμίσει ενέργεια για να συνεχίσεις.

4. Multitasking? Όχι πια!
Η προσπάθεια να κάνεις πολλά πράγματα μαζί πολλές φορές βοηθά στη διάσπαση της προσοχής, την αύξηση των επιπέδων άγχους και τη μείωση της απόδοσης. Ο συγγραφέας του βιβλίου “The Myth of Multitasking” δήλωσε μεταξύ άλλων πως η έννοια Multitasking είναι ανακριβής γιατί δεν δηλώνει τη συστηματική απασχόληση με παραπάνω από ένα πράγματα αλλά στην ουσία την εναλλαγή τους. Αυτή ακριβώς η εναλλαγή κρύβει “απώλειες” ενέργειας και προσοχής που μπορούν να ελαττωθούν με τη κατασκευή ενός απλού χρονοδιαγράμματος. Άσε λοιπόν την Wonder Woman στην άκρη και θέσε τα χρονικά όρια που θέλεις να διαθέσεις για κάθε σου κίνηση ( πχ. 7.00 – 7.30 πρωινό, 7.30 – 8.00 διάβασε τα e-mail σου) και θα δεις ότι με το καιρό θα μετατραπούν σε αναπόσπαστες συνήθειες της καθημερινότητάς σου.

5. Η αξία του διαλείμματος
Τα συχνά διαλείμματα είναι το “χρυσό κλειδί” για να καταφέρεις περισσότερα σε λιγότερο χρόνο. Βάλε τα πιο δύσκολα project στην αρχή της ημέρας (γιατί είναι γνωστό πως όσο “νυχτώνει” πέφτει η απόδοσή μας και νιώθουμε τη κούραση πιο έντονη) και φρόντισε να διακόπτεις με 15 λεπτά διαλείμματα καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας που θα λειτουργήσουν ως “τονωτικές ενέσεις” σε ημέρες με απαιτητικούς ρυθμούς που ακόμη και η καφείνη πλέον δεν μπορεί να βοηθήσει.

Πηγή: madamefigaro.gr