Τετάρτη, 15 Αυγούστου 2018

Διανοητική ανάπτυξη παιδιών 1 έως 2 ετών: Τι μπορούν να κάνουν

Στο πρώτο έτος της ζωής του παιδιού σας μεγαλύτερη σημασία έχει να μάθει φυσικές δεξιότητες: να μπουσουλάει, να στέκεται όρθιο και ίσως να κάνει μερικά βήματα.
Στο δεύτερο έτος της ζωής του όχι μόνο θα εμπεδώσει όλες τις φυσικές δεξιότητες που έμαθε στο πρώτο έτος, αλλά θα αποκτήσει και μία από τις δυσκολότερες διανοητικές ικανότητες, την ικανότητα να μιλά.
Το παιδί σας θα αγωνίζεται να εκφράσει τις σκέψεις και τις επιθυμίες του μέσω της ομιλίας και με τον ολοένα ικανότερο εγκέφαλο του θα βλέπει πια τον εαυτό του έως μια οντότητα ξεχωριστή.

Θα αποκτήσει δηλαδή συνείδηση του εαυτού. Θα χρειαστεί πολλή στοργή, ενθάρρυνση και συνεχή στήριξη.





Διανοητική ανάπτυξη

12 μηνών

Στο μωρό σας θα αρέσει να ξεφυλλίζει μαζί σας απλά βιβλία και θα τρελαίνεται για αστεία – θα κάνει ξανά και ξανά ό, τι σας κάνει να γελάτε. Θα καταλαβαίνει ότι πρέπει να σηκώνει τα χέρια όταν ντύνετε και θα ξέρει το νόημα απλών, συνηθισμένων λέξεων. Ίσως λέει μάλιστα και μερικές κατανοητές κουβεντούλες.

15 μηνών

Θα σας δείχνει ότι θέλει να χτενιστεί μόνο του. Θα ξέρει τη σημασία του φιλιού και θα σας δίνει φιλάκι όταν του ζητάτε. Θα ενθουσιάζεται με κάθε νέα δεξιότητα και θα θέλει να σας βοηθήσει σε δουλειές του σπιτιού. Αν και δεν καταλαβαίνει ακόμα κάποιες μεμονωμένες λέξεις ,μπορεί να καταλάβει πολύπλοκες προτάσεις.

18 μηνών

Όταν διαβάζετε μαζί, θα δείχνει με το δάχτυλο τις αντίστοιχες εικόνες. Θα ξέρει τα διάφορα μέρη του σώματος (το πόδι, το χέρι, τη μύτη, τα μάτια), και θα σας τα δείχνει όταν τα ρωτάτε που είναι. Θα ξέρει τη διαφορά ανάμεσα στη μυτούλα του και στη μύτη της μαμάς. Αν του ζητήσετε να σας κάτι , θα το κάνει.

21 μηνών

Θα έρχεται κοντά σας, θα σας τραβά την προσοχή και θα σας οδηγεί στα πράγματα που θέλει ή που το δυσκολεύουν. Θα του αρέσει πολύ να κάνει ορνιθοσκαλίσματα με το μολύβι. Θα αρχίσει να καταλαβαίνει και να υπακούει σε απλές εντολές.

2 ετών

Θα μπορεί να κάθεται αρκετή ώρα μόνο του και να παίζει. Τώρα δε θα κάνει απλώς ορνιθοσκαλίσματα με το μολύβι , αλλά θα τραβάει γραμμές σαν να προσπαθεί να γράψει. Ξέρει τα ονόματα πολλών οικείων αντικειμένων και παιχνιδιών και χρησιμοποιεί λέξεις με νόημα. Μόλις μαθαίνει μια λέξη, την επαναλαμβάνει διαρκώς.


Πηγή:http://www.mothersblog.gr