Πέμπτη, 20 Σεπτεμβρίου 2018

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΜΕ ΣΤΗ ΝΗΣΤΕΙΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

   Η νηστεία αδιαμφισβήτητα προάγει την καλή υγεία του οργανισμού και έχει πολλά οφέλη,αρκεί να γίνεται με σωστό τρόπο. Πολλοί άνθρωποι τη βρίσκουν ως αφορμή ωστε να κάνουν αποτοξίνωση στον οργανισμό τους,ειδικά την Μεγάλη Εβδομάδα, πριν την κρεατοφαγία της ημέρας του Πάσχα. Πολλές φορές όμως η νηστεία συνοδεύεται με αύξηση βάρους,αλλά και έλλειψη θρεπτικών συστατικών.

  Γι' αυτό το λόγο πρέπει να προσέξετε τα εξής:

  • Είναι σημαντικό να κάνετε 5 γεύματα την ημέρα, ώστε να διατηρούνται τα επίπεδα της γλυκόζης σταθερά και να μην πεινάτε.
  • Το πρωινό είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας και δεν πρέπει να παραλείπεται ποτέ. Μπορεί να περιλαμβάνει ένα κομμάτι σπιτική χορτόπιτα, ένα ποτήρι φυσικό χυμό με μια φέτα ψωμί ολικής άλεσης με ταχίνι, ένα κουλούρι θεσσ/νίκης και 1 φρούτο, ένα φλυτζάνι γάλα καρύδας με 3κσ βρώμη.
  • Όσον αφορά το μεσημεριανό και το δείπνο, θα πρέπει να καταναλώνετε λαχανικά ωμά ή ψημένα, τα οποία έχουν φυτικές ίνες και να τα συνδιάζετε με κάποια μορφή πρωτεϊνης που θα βρείτε στα θαλασσινά και σε προϊόντα σόγιας. Τα όσπρια είναι επίσης μια πολύ καλή επιλογή, ειδικά αν τα συνδιάσετε με ρύζι.
  • Για τα ενδιάμεσα γεύματα, καλό είναι να προτιμήσετε φρούτα ή ανάλατους ξηρούς καρπούς σε μικρή ποσότητα(πχ.10 αμύγδαλα).

Σημαντικό είναι να προσέχετε την ποσότητα που καταναλώνετε γιατί συνήθως παρά την αποχή απο το κρέας και τα γαλακτοκομικά, η νηστεία καταλήγει με πρόσληψη βάρους λόγω την αυξημένης κατανάλωσης τροφίμων με υψηλή θερμιδική αξία, όπως ψωμί,μακαρόνια,ξηροί καρποί,λάδι κλπ. Επίσης, πρέπει να καταναλώνετε φυτικές τροφές πλούσιες σε ασβεστίο,σιδήρο και βιταμίνη Β12.

  • Νηστίσιμες πηγές ασβεστίου είναι τα αμύγδαλα,το μπρόκολο,τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά,ο χαλβάς,το γάλα σόγιας,τα φασόλια και το σουσάμι.
  • Νηστίσιμες πηγές σιδήρου είναι οι φακές,τα μαυρομάτικα φασόλια,το σπανάκι,οι ξηροί καρποί και τα θαλασσινά,.Για καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου, καταναλώστε μαζί με τρόφιμα που περιλαμβάνουν βιταμίνη C.
  • Νηστίσιμες πηγές Β12 είναι το ταχίνι,ο χαλβάς, τα θαλασσινά, οι ξηροί καρποί, η μπύρα και τα εμπλουτισμένα δημητριακά.

Όταν η νηστεία γίνεται για μικρό χρονικό διάστημα,οι ανάγκες σε πρωτεϊνη, Β12, σίδηρο και ασβέστιο μπορούν με σωστό συνδιασμό τροφίμων να καλυφθούν.

Καλό Πάσχα!!!

Με εκτίμηση,

Μουρτζάκη Σοφία
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος
huhij8j9i99